människans bästa vän

Tror jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om Zaharas små egenheter och klantighet. ;o) 
Imorse när jag släppte ut henne för att gå en prommis så tog hon sitt vanliga race runt huset och skulle sedan hoppa från ena sidan av trädgården över till den andra. (Vi har en stödmur på framsidan som är drygt en meter över gatan och mitt på går det in för trappen. Där över hoppade hon.) Och så missar hon och trillar ner i trappen. Min lilla tjej! Vet inte riktigt vad hon höll på med! Hon kanske ser dåligt? Nån som vet om man kan kolla upp det? Skrapade sig lite på hakan och nosen gjorde hon också pluttan. :o(
Man ska ju verkligen inte ömka hundarna om nåt händer, men det skär ju verkligen i hjärtat när dom gör illa sig! (Nu brydde inte hon sig nämnvärt utan skuttade vidare som om inget hade hänt! Det var bara lilla matte som blev orolig.)

Skönt att Baileys iaf är lugn! :o) Fast han har gjort hyss han med! Det kan nog halva granskapet där vi bodde förut skriva under på! haha Han var en riktigt liten rymmare den när han va yngre! Guud vad man har fått jaga efter honom! Framför allt om det gått förbi en löptik. Fast han har växt upp och blivit stor och förståndig nu! (oftast iaf! Men det är kul när de har lite små egneheter. Det är ju vad som gör dem till just dem de är! Hur kul vore det annars?)


Här är Zahara ca 9v gammal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0