dagdrömmar och solsken

Det är dagar som denna som gör att jag faktiskt vill bo i Sverige! Strålande sol som värmer ryggen, färgglada löv som rör sig i vinden... Fast helst av allt så skulle jag bara vilja packa väskan och åka tillbaka till Sydney! Ett år sedan vi åkte dit och gud vad jag längtar tillbaka! Har nog aldrig haft sådan ångest över att behöva åka hem som när det var dags att lämna Australien och bege sig tillbaka till Sverige.
Är absolut den bästa platsen jag varit på! Visst älskar jag hela Australien men storstadstjej som jag är så tilltalade Sydney mig något enormt. Hade det inte varit för hundarna så vete sjutton om vi hade återvänt när vi gjorde. Hade nog ansökt om visa för att få stanna åtminstone 1 år.

Ett som är säkert är att jag ska tillbaka någongång! :o)

Bondi Beach nov -08

 

Får återgå till att drömma mig tillbaka nu och fortsätta att söka jobb. "Högen" med skickade ansökningar växer men svaren låter vänta på sig. *suck*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0