på smällen



Håller på att läsa På Smällen: från A till Bebis av Ann Söderlund och Hannah Widell. Hittade ett stycke härom kvällen när jag låg och läste att det 2004 gjordes en undersökning i Danmark som visade att de som jobbar natt/skiftjobb löper dubbelt så stor risk att drabbas av ett sent missfall. Hej då nattjobb säger jag bara! Det är inte värt alla pengar i världen att riskera att få missfall bara för att jag behöver pengarna. Plus att Posten i sig är ett sjukt tungt arbete, har jag inte ont i ryggen när jag kommer dit har jag det garanterat när jag går hem... Får hoppas att jag kan få en del tider på Stadium istället.

Vaknade för övrigt i natt av att jag var kanonförkyld. Trodde det skulle komma in pengar på kontot i dag så när jag inte kunde sova så låg jag och fantiserade om allt jag skulle handla på apoteket. Haha. Tyvärr så får jag inte pengarna fören på måndag så jag får försöka komma på andra sätt att få bukt med förkylningen. Har -11kr på kontot (av någon skum anledning) så det får bli vad som finns hemma i skåp och lådor. Men imorgon är jag frisk, för det har jag bestämt!! ;o)


Kommentarer
Postat av: Pappa

Klart du är frisk i morron. :-)

2011-04-15 @ 21:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0